Despre Zagato nu mai trebuie să oferim detalii, fiind vorba
despre una dintre cele mai cunoscute case de design italiene. Iar
acum, împreună cu britanicii de la Aston Martin, a creat un
model foarte reuşit şi care a reuşit să devină cea mai importantă
maşină din cadrul Villa d’Este 2011.
Conceptul Aston Martin V12 Zagato se doreşte o celebrare
a 50 de ani de la naşterea iconicului Aston Martin DB4GT
Zagato, având la bază modelul vârf de gamă al
producătorului,
Aston Martin V12 Vantage. Mai trebuie menţionat că, datorită
interesului pe care potenţialii clienţi şi admiratorii l-au arătat
la Villa d’Este, oficialii britanici au anunţat chiar că iau serios
în considerare oferirea în viitor a unui model de serie.
Maşina păstrează ADN-ul designului Aston Martin nealterat, dar,
dacă în cazul modelului de serie vorbim despre un Grand Tourism
elegant, cu Aston Martin V12 Zagato lucrurile stau altfel.
Italienii au vrut să-i confere maşinii un puternic aer de
gentleman-racing-driver, lucrând intens la detalii.
Astfel, partea frontală a maşinii are o grilă modificată ca
formă, de mari dimensiuni şi inspirând pur şi simplu forţă
brută, subliniată fiind şi de splitterul proeminent din partea
inferioară a spoilerului. Capota motorului beneficiază
acum de două fante mult mai agresive faţă de modelul de serie, doar
farurile rămânând profilate elegant şi modern.
În partea laterală, aripile au fost puternic modificate, având
acum imense fante pentru aerisire, iar semnătura „Z” a casei de
design este subliniată de o baghetă cromată. Tot în ce priveşte
partea laterală, maşina capătă o personalitate distinctă de
a coupe-urilor Aston Martin de serie, prin redesenarea plafonului
şi a aripilor spate.
Acoperişul coboară mai abrupt, suprafaţa vitrată este diminuată,
iar bosajele proeminente ale roţilor spate inspiră pur şi simplu un
stil italian. Spatele este chiar mai dramatic decât faţa, maşina
având stopuri rotunde (din nou, influenţe italiene) şi un hayon
îngust. Piesa de rezistenţă o reprezintă difuzorul
proeminent şi cele două evacuări uriaşe, per total spatele
inspirând pur şi simplu motorsport.
Caroseria lui Aston Martin V12 Vantage este realizată
manual din aluminiu, iar trenul de rulare a fost setat
pentru un comportament cât mai sportiv. Motorul este V12-le de pe
Aston Martin V12 Vantage, dezvoltând 517 CP şi un cuplu maxim de
570 Nm.
Aston Martin V12 Zagato nu va rămâne doar la stadiul de
show-car. Dimpotrivă, oficialii au anunţat deja că modelul
va concura în cursa de 24 de ore de la Nurburgring, din 25-26
iunie, iar, pe viitor, este luată în calcul chiar
producerea într-o serie limitată a acestui model, preţul estimat
fiind de circa 200.000 de lire sterline (aproximativ 230.000
euro).